Łatwo jest przygotować pyszną dietę mając płytą indukcyjną

Warto jeść świeże warzywa i owoce, szczególnie te sezonowe. Niektóre owoce i warzywa można jeść na surowo, więc nie będziemy ich gotować. Blender jest w tej sytuacji naszym przyjacielem.

Jeśli zamierzamy zjeść coś gorącego, ugotujmy to na parze. Nie trzeba od razu kupować szybkowaru czy parowaru. Bardzo przydatny może być piekarnik z funkcją pary lub po prostu płyta indukcyjna. Do gotowania na parze na płycie indukcyjnej dostępne są specjalne garnki. Jeśli wolisz tradycyjne metody, będziesz potrzebować garnka, który można używać z płytą indukcyjną, specjalnego sitka lub kawałka gazy.

Na parze można gotować zarówno chrupiące i pyszne warzywa, jak i chude mięsa i ryby, a nawet kaszę i ryż. Ma to dwie zalety: po pierwsze prawie nie trzeba używać soli, a po drugie nie używa się tłuszczu.

Gotowanie potraw na parze jest szybkie i łatwe. Funkcja PowerBooster błyskawicznie doprowadzi wodę do wrzenia. Zajmuje to tylko 4 minuty. Trwa to tylko 4 minuty.

Zupy z wywaru warzywnego lub chudego mięsa mogą być dietetyczne. Możemy się cieszyć, że raz ugotowana zupa będzie przechowywana w lodówce przez około dwa dni. Możemy być również pewni jakości i ilości naszych zup. Dzięki funkcjom Bridge i Autobridge płyta ma możliwość łączenia powierzchni grzewczych, więc duże brytfanny nie będą stanowiły problemu. Podgrzewanie zupy jest łatwe z pomocą trzech gotowych programów.

Nasze dania mogą gotować się niemal same, dlatego warto zastanowić się, jakimi dodatkami wzbogacającymi smak zastąpić je, choćby kostkami rosołowymi. Kluczowe znaczenie mają przyprawy. Wiele zależy od przypraw.

Należy unikać białego cukru. Do słodzenia potraw można używać miodu, ale nie należy go podgrzewać powyżej 40 stopni. Ma to na celu zachowanie jego prozdrowotnych właściwości. O ile sok nie zawiera konserwantów, przydatny może być również słodki sok owocowy. Syrop klonowy i stewia to dwa najlepsze produkty.

Możemy od czasu do czasu oddawać się małym przyjemnościom, jeśli mamy ochotę na odrobinę szaleństwa i nieprzestrzeganie zasad diety. Musimy być jednak ostrożni z ich spożywaniem. Możemy roztopić ciemną czekoladę korzystając z jednej z gotowych tabliczek i dodać do niej słodkie owoce. Do czekolady można dodać truskawki, maliny, jagody. Będzie zarówno słodko, jak i zdrowo.

Czy diety są dla Ciebie udręką?

Zdrowe odżywianie nie jest stratą czasu, ale nie oznacza, że tracimy czas na rzeczy, które są przyjemniejsze. To nie jest ciężar, ale sposób na zadbanie o siebie w taki sam sposób jak używanie kosmetyków. Poza tym:

  • Będziemy czuć się lepiej, jeśli będziemy jeść zdrowiej;
  • Zauważymy redukcję tkanki tłuszczowej, co będzie miało znaczący wpływ na nasze zdrowie;
  • Inteligentne rozwiązania, takie jak płyta indukcyjna, ułatwią przygotowanie posiłków.

W sumie nie ma strat, są tylko korzyści!

Autor

Porady-kuchenne.pl