Jak zrobić owsiankę

Owsianka to niekwestionowana królowa słodkich śniadań. Płatki owsiane są uniwersalne i można je wykorzystać na wiele różnych sposobów. Można ją przygotować również w wersji vege lub tradycyjnej z mleka krowiego. Podbiła serca tych, którzy kochają zdrowe odżywianie. Śmiem twierdzić, że Instagram jest wypełniony jej zdjęciami. Przejdźmy więc do sedna sprawy. W tym poście pokażę Ci jak ugotować owsiankę bez smażenia garnka. Będziesz mogła dołączyć do codziennej rozmowy w pracy o modnych trendach żywieniowych.

Sprzęt do gotowania płatków owsianych

Najważniejszy jest garnek. Dobry garnek to podstawa. To on będzie miał największe wymagania. Mleko to najczęstszy składnik wykorzystywany do przygotowania owsianki. Jest to produkt spożywczy o dużej lotności, który uwielbia się przypalać i uciekać z patelni. Nie da się zjeść pysznej owsianki, jeśli nie poświęci się jej wystarczająco dużo uwagi. Garnek, który jest dobry do gotowania owsianki powinien mieć grube, nierdzewne dno. Dzięki temu zmniejszysz ryzyko przypalenia mleka.

Do mieszania owsianki można użyć drewnianej łyżki lub silikonowej. Do odmierzania produktów przyda się również szklanka o pojemności 250 ml i łyżka stołowa.

Płatki owsiane są podstawą płatków owsianych.

Zacznijmy więc. Będziesz potrzebował płatków owsianych. Masz dwie opcje: płatki owsiane błyskawiczne lub płatki owsiane górskie. Płatki błyskawiczne są, jak sama nazwa wskazuje, ekspresowo przygotowane. Wynika to z obróbki, jaką przeszły wcześniej. Jednak już podczas przetwarzania straciły minerały i błonnik pokarmowy. Gotowanie dodatkowo spowodowałoby, że straciłyby te minerały i błonnik. Są już rozdrobnione, co jest kolejnym powodem, dla którego nie są one na Twoją korzyść. Jeśli konsystencja jest czymś, czego nie chcesz osiągnąć, nie będą one dobrym wyborem. Płatki błyskawiczne nie są czymś, co demonizowałbym tak często, jak to jest. Można je spożywać na zimno bez konieczności gotowania ze względu na ich wcześniejsze przetwarzanie. Są lepszą opcją niż płatki górskie do polewania jogurtu.

Jednak chcemy zrobić owsiankę. Płatki górskie są najlepszą opcją. Zauważycie różnicę w kawałkach owsianki, gdy będziecie je jeść.

Mleko, napoje roślinne, a może sok?

Kiedy już zrobisz owsiankę, będziesz musiał ją w czymś ugotować. Najpopularniejsze jest mleko krowie. Możesz też wybrać mleko o niższej zawartości tłuszczu, jeśli jesteś na diecie odchudzającej. Mleko jest bardzo wymagające, jak już wcześniej wspomniałam. Mleko wymaga szczególnej pielęgnacji, jeśli nie chcesz spalić kuchni lub zapomnieć o pysznym smaku owsianki. Przed wlaniem mleka nie należy przecierać garnka gorącą wodą. Zapewni to izolację, która zapobiegnie przypaleniu się garnka.

Owsiankę można zrobić wegańską, używając napoju na bazie roślin. Najlepsze są napoje sojowe, jeśli owsianka ma być podobna w smaku do tradycyjnej owsianki. Ma on wyższą zawartość białka niż mleko krowie.

Do zrobienia owsianki można również wykorzystać sok jabłkowy. Dzięki tej opcji nie stanie się ona pełnowartościowym posiłkiem. Ta owsianka będzie zawierała tylko węglowodany. Alternatywnie, możesz spróbować zmieszać sok jabłkowy i owsiankę, aby urozmaicić swoją dietę.

Stwórz zdrowy posiłek

Owsianka gotowana z mlekiem sama w sobie jest złym wyborem. Smakuje mdło i bez smaku, zupełnie jak koszmar z dzieciństwa. Skąd ten zachwyt? Kluczem jest stosowanie odpowiednich dodatków. Jest ich naprawdę wiele. Można dodać niemal każdy owoc, od jagód przez banany po pomarańcze. To tylko kilka przykładów. Możesz również zmienić smak poprzez dodanie przypraw. Możesz dodać do swojego dania cynamon, kardamon lub anyż, jeśli lubisz aromatyczne przyprawy.

Do swojej owsianki możesz również dodać orzechy i nasiona. Są one dobre dla naszego zdrowia i stanowią źródło zdrowych tłuszczów. Są kaloryczne jak każdy inny tłusty produkt. Uważaj na to, ile ich spożywasz. Wystarczy garść posiekanych orzechów lub łyżeczka nasion.

Jak przyspieszyć gotowanie i pieczenie płatków owsianych?

Wiemy, że do ugotowanej owsianki można użyć płatków błyskawicznych. Ale, są jeszcze inne możliwości. Wstępne namoczenie płatków może przyspieszyć proces gotowania. Wymieszaj mleko i płatki w rondlu i umieść je w lodówce. Następnie podgrzej garnek na kuchence i gotuj mieszankę, aż zgęstnieje.

Jak ugotować owsiankę Idealne proporcje

przygotowanie:20 min
1 porcja

Składniki

  • 1 szklanka mleka sojowego lub krowiego

  • 5 czubatych łyżek stołowych płatków owsianych
  • Podawaj ulubione owoce
  • Ulubione orzechy i nasiona do podania

Jak przygotować

1 Przepłucz garnek zimną wodą. Nie wycieraj!

2. Do opłukanego garnka wlej mleko lub napoje sojowe. Gotuj na średnim ogniu. Cały czas mieszaj mleko i uważnie obserwuj. Jeśli mleko zacznie się gotować, wyłącz palnik, a następnie włącz go ponownie, ale tym razem ustaw niski ogień.

3. gdy mleko już się zagotuje, dodaj płatki owsiane. Gotuj płatki owsiane przez 10 minut lub aż zgęstnieją.

4. Przełóż owsiankę na talerz. Podawać z ulubionymi owocami lub orzechami.

Z tego przepisu powstaje gęsta porcja owsianki. Taką właśnie lubię. Możesz dodać pół szklanki wody do mleka, jeśli wolisz bardziej płynne.

Moje ulubione sposoby na owsiankę to:

  • Owsianka z nasionami Chia i suszoną żurawiną
  • Owsianka z suszonymi śliwkami
  • Owsianka z truskawkami
  • Zimowa owsianka

Do zrobienia owsianki najlepiej nadają się płatki owsiane górskie, mleko lub napoje sojowe. Ważne jest również, aby naczynie miało grube, nierdzewne dno. Dobrym pomysłem, jeśli chcesz przyspieszyć proces gotowania, jest namoczenie owsianki noc wcześniej.

Autor

Porady-kuchenne.pl